Quan participes en un club de lectura tens l'oportunitat de fomentar l'amor pels llibres i de desenvolupar el pensament crític. Són una manera excel·lent de descobrir noves perspectives i participar en diàlegs enriquidors sobre els llibres que llegim.

Des de Club Medusa valorem molt la creació d'espais per conversar i aprendre. Per això, cada una de les capses anirà acompanyada de la invitació a un club de lectura o activitat que et posarà en contacte amb autors, editors, traductors i altres professionals del sector editorial. Aquestes activitats són un pilar fonamental de l'experiència del Club Medusa, ja que creiem que és essencial tenir un espai on poder compartir les lectures i les emocions que aquestes ens desperten.

Participa siguis on siguis

Procurarem que totes les activitats proposades tinguin dues modalitats: presencial o virtual. D'aquesta manera, volem aconseguir que els nostres membres puguin participar independentment de la seva ubicació geogràfica o de les seves preferències personals.

Finalment, volem que els nostres clubs de lectura quedin lliures de pretensions, que tothom se senti còmode per intervenir. A més a més de rebre amb els braços oberts a tothom que vulgui dir la seva, volem acollir a les persones que s'estimen més ser oients i escoltar allò que la resta vulgui compartir, perquè coneixem de primera mà el terror que provoca haver de parlar en públic.

Si t'apassiona la lectura i vols formar part d'una comunitat d'amants de la literatura en català, uneix-te a Club Medusa!

• Respecte i tolerància

Tot membre del Club Medusa ha de respectar les opinions i punts de vista dels altres integrants. Les discussions han de ser constructives i respectuoses. Durant les activitats no hi tindran cabuda comentaris o intervencions discriminatòries per raó de gènere, edat, raça, orientació sexual, identitat de gènere, condició socioeconòmica i altres factors relacionats.

• Participació i escolta activa

Encoratgem als membres a participar activament en les sessions del club de lectura, compartint les seves reflexions i preguntes tot respectant els torns de paraula o les intervencions dels altres membres. També animem a gaudir de les activitats a aquelles persones que s'estimen més no intervenir i assistir com a oients.

• Lectura completa o parcial

La participació en les activitats proposades no estarà lligada a l'obligatorietat d'haver acabat les lectures. Tots els membres, hagin fet una lectura total o parcial dels llibres, estaran convidats a assistir als clubs de lectura i altres activitats.

• Privacitat i confidencialitat

Per respectar la privacitat i comoditat dels membres, no es permet la gravació o enregistrament de les sessions del club ni altres activitats. En cas de voler enregistrar la sessió, si us plau, poseu-vos en contacte amb nosaltres a través del següent correu: info@clubmedusa.cat. Si es volen fer fotografies, preguem que prèviament s'informi els altres membres perquè puguin donar el seu consentiment en cas que apareguin a les imatges.